joi, 10 februarie 2011

Daca am fi mai calmi…

Dupa cum am mai spus, traim intr-o lume nebuna… O lume care se grabeste mereu sa ajunga… unde? Treci pe strada, te uiti la fetele oamenilor si observi ca toti sunt stresati, suparati, obositi… Inteleg ca situatia actuala nu este prea roz, mai ales pentru romani. Dar… ce ne costa daca ne oprim putin din rutina zilnica sa ne gandim la ceva frumos?
Ce-ar fi sa ne propunem cu totii un exercitu: in fiecare zi sa ne pastram cel putin 15 minute in care sa ne gandim la realizarile noaste? Oare lista ar fi atat de scurta si nesemnificativa incat sa nu ne simtim cat de putin mandri de realizari? Stiu ca sunt multe motive sa fim stresati si nervosa, dar de ce sa nu vedem si jumatatea (sau sfertul macar) plina a paharului?
Ar mai fi un mic exercitiu: in fiecare zi sa ne pastram macar 15 min pentru relaxare. Oare ar fugi trenul vietii din gara daca am indrazni sa ne calmam si sa uitam de stres? Sunt ferm convinsa ca toti ne-am simti mai bine si am vedea alfel lucrurile daca am indrazni sa rupem acest timp zilnic…
Asta vara am fost in vacanta in Barcelona. Pe langa faptul ca orasul e superb, oamenii care il locuiesc m-au impresionat foarte mult. Pe strada vezi oamenii zambitori, relaxati de parca incearca sa-ti spuna “Stai calm, este timp pentru toate”. Oare oamenii aia chiar nu au probleme de se comporta asa? Chiar daca eram grabita sa vad cat mai multe obiective turistice, nu am putut sa nu ma molipsesc cu acest calm iesit din comun pentru noi. Sincer, dupa ce m-am acomodat aveam impresia ca reusesc sa fac chiar mai multe decat daca m-as fi grabit. Parca si timpul statea in loc dupa fiecare. Problema mare a fost la intoarcerea in tara ca nu am reusit sa ma comport in continuare asa. Ma intreb de ce… Oare din cauza aerului pe care il respire aici? Sau sa fie din cauza peisajului nu tocmai curat pe care il vedem zilnic? Sau cel mai sigur cred ca e din cauza oamenilor care nu pot accepta ca stresul face rau.
Cred ca toti ar trebui sa incercam sa fim multumiti de victoriile noastre si nu sa ne gandim mereu la probleme. Sa incercam sa luam lucrurile cu calm si rabdare pentru ca problemele mai devreme sa mai tarziu se rezolva.

2 comentarii:

  1. Oriunde te vei duce in europa vei vedea oamenii zambindu-ti, salutand soferul de autobuz, mergand pe strada cu fruntea sus...iar, daca vei merge in bulgaria, albania, ucraina, ii vei vedea ca la noi, tristi, mohorati, incruntati. Ar fi bine sa radem mai des, intrebarea e daca putem...

    RăspundețiȘtergere
  2. Avea Holograf o melodie... "Daca poti sa zambesti, grijile s-au dus..."

    RăspundețiȘtergere